divendres, 19 de maig de 2017

2n ESO: Preguntes d’examen 3r trimestre

*        La Velocitat.

1.    Què és la Velocitat?.
a)     Qualitat física que ens permet recórrer una distància en el menor temps possible únicament.
b)     És la qualitat física que ens permet fer moviments de la manera més ràpida possible.
c)     És la qualitat que empren molts esportistes, com els porters quan reaccionen a un llançament, els corredors de 100m, els maratonians....
d)     Les respostes a i c són correctes.

2.    Quin tipus de velocitat necessita un porter d’handbol?.
a)     La Velocitat de desplaçament per sortir ràpid quan un jugador rival arriba sol a porteria.
b)     La Velocitat de reacció per respondre en dècimes de segon davant els llançaments.
c)     La Velocitat gestual per realitzar els diferents gestos tècnics el més ràpid possible.
d)    Les respostes b i c són correctes.

3.    Quin tipus de velocitat necessiten els boxejadors en un combat?.
a)     El boxejador que colpeja: Velocitat Gestual per realitzar el cop de puny el més ràpid possible. El boxejador que esquiva el cop: Velocitat de Reacció per decidir ràpidament cap a on ha d’esquivar o com ha d’aturar el cop.
b)     Ambdós boxejadors necessiten Velocitat de Desplaçament per moure les cames ràpidament.
c)     Els tres tipus de Velocitat són molt importants per a la Boxa.
d)     Únicament Velocitat de Reacció per esquivar els cops i decidir ràpidament com contraatacar.

4.    Només una afirmació no és correcta.
a)     La Velocitat és una qualitat física que es troba condicionada pel sistema nerviós i l’aparell locomotor, per tant, podem dir que depèn molt de la genètica de la persona.
b)     Millorant la força muscular i la tècnica del teu esport, millorarem la nostra velocitat.
c)     Amb els jocs de persecució millorem la nostra velocitat de desplaçament.
d)     Quan parlem de la capacitat que ens permet fer un gest amb la màxima rapidesa possible, estem parlant de Velocitat de Reacció.

5.    Quina afirmació és correcta?.
a)     Quan parlem de la capacitat d’una persona per recórrer una distància en el mínim temps possible, parlem de Velocitat de Desplaçament.
b)     Quan parlem de la capacitat de respondre a un estímul sigui auditiu o visual, amb la màxima rapidesa possible és el que s’anomena Velocitat de Reacció.
c)     Les respostes a i b són correctes.
d)     Un exemple clar de velocitat de reacció és una prova de 400m llisos.


*        L’Excursionisme.

6.    Què és l’Excursionisme?.
a)     És un conjunt d’activitats que tenen com a objectiu recórrer i conèixer la muntanya o d’altres indrets naturals.
b)     Es poden considerar activitats pròpies de l’excursionisme: El muntanyisme, el senderisme, l’alpinisme i l’acampada.
c)     Pertany a les activitats físiques en la natura.
d)     Totes les respostes anteriors són correctes.

7.    Quan sortim d’excursió cal....
a)     Caminar de manera tranquil·la, agrupats, i que vagin al davant els que caminen més a poc a poc.
b)     Caminar sempre ràpid, encara que haguem de parar sovint.
c)     Dividir el grup en diverses parts: els que van ràpid i els que van a poc a poc.
d)     Portar material per protegir-se del sol i no fer molt cas dels camins i senders que hi hagin senyalitzats perquè et poden confondre, millor portat la brúixola.

  
*        L’Atletisme.

8.    On es practica l’Atletisme?.
a)     Únicament en un Estadi a l’aire lliure. És una pista ovalada de 400m de perímetre on es disputen les curses. A la part de dins s’habiliten diferents espais per a la pràctica dels salts i els llançaments. La prova de la marató i les proves de marxa atlètica es disputen fora de l’estadi.
b)     En un Estadi a l’aire lliure (és una pista ovalada de 200m de perímetre on es disputen les curses), o en una pista coberta que s’utilitza preferiblement a l’hivern per protegir-se de les dures condicions climàtiques de l’hivern.
c)     Es poden fer les proves tant en un estadi a l’aire lliure, com a una pista coberta (on es poden disputar totes les proves, fins i tot la de llançament de javelina), i també es poden fer proves a paratges naturals per dur a terme el Cross Country i en espais urbans per realitzar les curses urbanes.
d)     Tant en estadis i pistes d’atletisme a l’aire lliure o cobertes, com a espais urbans i naturals.

9.    Proves que formen el programa de l’atletisme en pista:
a)     Curses: Velocitat, Mig Fons, Fons, Relleus, Marxa atlètica.
Concursos: Salts, Llançaments, Tanques, Curses d’obstacles.
Proves Combinades: Decatló i Heptatló.
b)     Curses, concursos (salts i llançaments) i proves combinades.
c)     Curses: Velocitat, Mig Fons, Fons, Relleus, Marxa atlètica, Tanques i Curses d’obstacles.
Concursos: Salts (llargada, alçada, triple salt) i Llançaments (pes, disc, perxa, martell i javelina).
Proves Combinades: Decatló i Heptatló.
d)     Les respostes a i b són correctes.

10.   Fases del llançament de pes.
a)     Subjecció (pes descansa sobre la base dels dits), posició de partida (col·locar-te d’esquena a la direcció cap a on faràs el llançament. Pes del cos sobre una cama), impuls, llançament, final (no sortir del cercle).
b)     Subjecció (pes descansa sobre la base dels dits), posició de partida (col·locar-te d’esquena a la direcció cap a on faràs el llançament. Pes del cos sobre una cama), impuls, llançament, vol de l’artefacte i final (no sortir del cercle).
c)     Les respostes b i c són correctes.
d)     Correguda, batuda, vol i caiguda.

11.  Podem dividir tant el salt d’alçada com el de llargada en les fases següents:
a)     Correguda, atac, batuda, vol i contacte a terra.
b)     Correguda, impuls, batuda, vol i contacte a terra.
c)     Correguda, batuda, vol i caiguda.
d)     Correguda, batuda, primer vol, segon vol i caiguda.

12.  Només una de les respostes és correcta:
a)     El pes s’agafa amb tot el palmell de la mà.
b)     En finalitzar el llançament, l’atleta pot sortir per qualsevol part del cercle de llançament.
c)     En finalitzar el salt d’alçada, l’atleta pot sortir de la màrfega per qualsevol part.
d)     La posició de partida en el llançament de pes, és d’esquena al lloc del llançament.

13.  Tècnica de tanques.
a)     Les tanques s’han de saltar amb la cama d’atac estirada i la d’impuls flexionada i paral·lela al terra.
b)     S’ha d’atacar la tanca de lluny, sinó s’haurà de saltar i es per temps.
c)     La posició del cos (tronc) no és important quan es passa una tanca, ens em de centrar en el moviment de les cames.
d)     Sinó passes la cama d’atac flexionada i paral·lela al terra, li donaràs a la tanca amb la tíbia.

14.  Només una de les respostes és correcta:
a)     El salt de llargada consisteix en saltar tan lluny com sigui possible.
b)     La batuda en el salt de llargada es fa amb la cama hàbil.
c)     La batuda en el salt d’alçada es fa amb la cama més propera al llistó.
d)     Les respostes a i b són correctes.


  
*        Judo.

15.  Tècniques del Judo.
a)     Tècniques per desequilibrar i llançar al terra al judoka adversari i tècniques per immobilitzar a l’adversari quan està al terra.
b)     Projecció, immobilització, estrangulació i luxació.
c)     A Educació Física només treballem tècniques de projecció i una tècnica de immobilització.
d)     Les respostes b i c són correctes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada